Älmhults Konstrunda 2024 sker 31 augusti – 1 september 2024

Det är dags för Konstrunda igen!

En Konstrunda till där vi tillsammans kan ge plats och synliggöra den kreativa kraften som finns i Älmhults kommun.

En helg som bidrar till gemenskap och konstnärlig inspiration som knyter an till ett av Älmhults kommuns egna kulturmål:

”Älmhults kommun ska erbjuda ett kulturliv för alla. Kulturlivet i kommunen ska präglas av mod, vitalitet, påhittighet, delaktighet och inkludering”

Det låter lite formell men det skulle såklart vara roligt!

Vi inbjuder dig att delta i konstrundan och dela din kreativitet med oss och många fler.

Precis som andra år så kommer det finnas utrymme att ställa ut i lokaler som våra olika partners öppnar upp för oss denna helg.

Vill du vara med och ställa ut på Älmhults Konstrunda 2024?

Älmhults Konstrunda sker 31 augusti – 1 september 2024
Konstnärerna ställer ut i sina egna ateljéer eller på en gemensam utställningsyta. Vi uppmuntrar konstnärerna att prata ihop sig och samlas några stycken i en gemensam ateljé – dels för att det är trevligt, dels för att besökarna ska hinna besöka alla konstnärer.
Det kommer även finnas en samlingsutställning i Älmhult Art Center där man kan se ett konstverk av varje konstnär.

Medverkande
Älmhults Konstrunda arrangeras med hjälp av ideella insatser från Älmhults Konstförening

Kostnad för att delta är 400:- för icke medlemmar och 240;- för medlemmar i konstföreningen.

För att bli medlem skriv till almhults.konstforening@gmail.com

Bra att veta
Om du vill vara med och ställa ut på Älmhults Konstrunda ska du anmäla dig här senast 12 april. Efter det datumet kommer du att få mer information via epost.
Deltagaravgift: uppdateras inom kort