Kroki

Välkommen till våra populära krokikvällar!

Live skissning med modell

Vad är Kroki?
Måleriet fokuserar på att lära sig att avbilda kroppen, med balans, harmoni i proportioner och perspektiv.
Kroki (av franska croquis ’skiss’) är en skissartad teckning efter levande modell. Krokiteckning innebär oftast en snabbare studie av kroppen, för att snabbt skissa upp de viktigaste aspekterna av en ställning eller en rörelse.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs. Även nybörjare är välkomna.

Material
Deltagarna tar med sig eget material; skissblock och blyertspenna. Det finns inga stafflier i lokalen så det kan vara bra med en platta av något slag att ha under pappret. Tips: ta med dig många papper så du kan göra snabba skisser. Det duger bra med vanligt kopieringspapper.

Levande modeller
Krokimodeller på krokikvällarna är Johanna Olsson och Eleonore Petersson.

Utvecklingsmöjligheter
För dig som vill gå vidare planerar vi fler krokitillfällen framöver. Det finns även andra kurser: ”Paper cut greetings, Vedic art, Fotokurs fotografera till färdig bild, Lär dig teckna och träna svenska, Stickcafé, Nålbindning, Vävning för nybörjare”. Mer information och anmälan hittar du på SV Kronoberg

Deltagaravgift
Medlem i Älmhults Konstförening: 175 kr
Övriga: 250 kr
Ange i meddelanderutan om du är medlem eller ej.
Tips: Medlemskapet i Konstföreningen kostar endast 250 kr/år. Läs mer om hur du blir medlem här: Älmhults Konstförening

Bra att veta
Medtag eget teckningsmaterial samt lite kvällsfika om du vill.
Anmäl dig här på SVs hemsida senast en vecka innan. Kallelse/faktura kommer via epost.

Detta är ett arrangemang i samarbete med Älmhults Konstförening.

Vi strävar efter att hålla hög kvalité på våra kurser. Grupperna är små och våra ledare erbjuds kontinuerligt ledarutbildningar.