Bästa Biennalen

Unga målar graffiti med Carolina Falkholt!

Älmhults konstförening i samarbete med Älmhults kommun presenterar ett normbrytande graffitiverk gjort av ungdomar under ledning av konstnären Carolina Falkholt.

Konstnären Carolina Falkholt använder sina funktionsvariationer som en drivkraft i sitt skapande. Nu bjuder Älmhults konstförening in ungdomar som har egna utmaningar och erfarenhet av psykiska problem till en workshop med Carolina. 5–10 ungdomar i gymnasieålder får möta en konstnär med syfte att hitta sin egen röst och sitt eget mod att uttrycka sig i en normbrytande graffitiworkshop.

Efter denna förberedande workshop, som äger rum 9–12 på Art Center, kommer ungdomarna att måla ett gemensamt konstverk på Stationsplan i Älmhult kl. 13–16. Åskådarna får se ett kollektivt konstverk växa fram på plats. Det blir en helhetsupplevelse med musik som uttrycker budskap och skeende.